What is Omni-Channel Commerce?

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You may or may not have heard about omni-channel, although it is very likely that you have at least noticed it in passing, across your screen.

Omni-channel commerce is a seamless and engaging multichannel approach, used by businesses and organizations, to give access to their products, services and offers, on all channels, platforms and devices.

Whether customers are shopping online from a mobile device, or on a laptop or in-store, they will all have the same customer experience and access to the same information. For example, customer service would be accessible through phones, Facebook Messenger, live chat, and email.

There are several benefits to adopting an omni-channel approach in your marketing strategy, sales and services.

Greater Reach

Using an omni-channel selling approach will give you the means to reach all your customers, wherever they are. Your customers are also only a click, an email, a direct message or phone call away from your business or organization. Giving you direct access!

Increase in Profits

By finding your products or services on multiple platforms and channels, it makes it very easy for your potential customers to make a purchase. An omni-channel approach also makes it easy for customers to purchase again and again, as well as renew their subscriptions. This spells out: recurring revenue!

Boosted Customer Satisfaction

We know how important customer satisfaction is in the retail and service industry. If customers can reach out to you anytime, by any method, as well as purchase your products or services on any device or platform, they will be satisfied. Guaranteed customer satisfaction!

People change their behaviours as trends evolve. This means that your business or organization needs to adapt to these changing behaviours.

Considering adopting an omni-channel selling approach, but unsure how to start?

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Qu’est-ce que c’est la vente au détail omnicanal?

Vous avez peut-être entendu parler de l’omnicanal ou non, bien qu’il soit très probable que vous l’ayez au moins remarqué en passant sur un de vos écrans.

Le commerce omnicanal est une approche multi channels transparente et engageante utilisée par les entreprises et les organisations pour donner accès à leurs produits, services et offres sur tous les channels, plateformes et appareils.

Que les clients achètent en ligne à partir d’un appareil mobile, d’un ordinateur portable ou en magasin, ils auront tous la même expérience client et auront accès aux mêmes informations. Par exemple, le service à la clientèle est accessible par téléphone, Facebook Messenger, chat en direct et courriel.

Il y a plusieurs avantages à adopter une approche omnicanale dans votre stratégie marketing, vos ventes et vos services.

Une plus grande portée

L’utilisation d’une approche de vente omnicanal vous donnera les moyens de rejoindre tous vos clients peu importe où qu’ils se trouvent. Vos clients ne sont également qu’à un clic d’un courriel, d’un message direct ou d’un appel téléphonique de votre entreprise ou organisation. Cela leur donne un accès direct à vous!

Augmentation des profits

En trouvant vos produits ou services sur plusieurs plateformes et channels, il est très facile pour vos clients potentiels de faire un achat. Une approche omnicanale permet également aux clients d’acheter facilement encore et encore ainsi que de renouveler leurs abonnements.

C’est ce qui garantit des revenus récurrents!

Augmentation de la satisfaction de la clientèle

Nous savons à quel point la satisfaction de la clientèle est importante dans le secteur de la vente au détail et des services. Si les clients peuvent vous contacter à tout moment par n’importe quelle méthode ainsi que d’acheter vos produits ou services sur n’importe quel appareil ou plateforme, ils seront satisfaits. Satisfaction client garantie!

Les gens changent de comportement à mesure que les tendances évoluent. Cela signifie que votre entreprise ou organisation doit s’adapter à ces changements de comportement.

Vous envisagez d’adopter une approche de vente omnicanale, mais vous ne savez pas par où commencer?

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