Customer Journey Mapping

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A potential customer clicks on your Facebook Ad. What’s next?

Customer journey mapping is a real-time customer-centric approach to driving engaged customers, who keep coming back to you while providing methods that improve their overall experience.

Customer journey mapping creates holistic opportunities that focus on your customers’ beginning-to-end interactions.

In each element that a customer interacts with your business, a precedent is set for the relationship you will garner with that customer going forward.

Grow

Once a customer has gone through the process of discovering your product and beyond the stage of research, they will take the necessary steps to complete their purchase. You now have the opportunity, at each stage of this process, to engage with the customer and create special moments that solidify the relationship.

Onboard

After the customer has completed the first transaction, it’s the ideal time to create a deeper connection by introducing them to a range of other products or services they might enjoy or benefit from.

Customer data profiles can work to create the perfect conditions for you and your customers to build on the relationship through personalized messaging.

Engage

Your goal is to maintain customer relations and learn more about them and their individual preferences. Long-term relationships can facilitate marketing moments with more impactful meaning through various measures:

  • Anniversary offers
  • Social media reminder ads
  • Follow-up emails
  • Thank you emails

Retain

It’s important to understand customer experience and what led them to wander in the first place. Recovering dormant or lost customers will improve customer lifetime value and improve your retention rate, and therefore ROIs.

Through data-driven approaches, customer behavior data can facilitate comprehensive win-back strategies through a range of effective methods that capture moments of connection.

Our dynamic team of experts offers you the comprehensive perspective you need to refine your operational plans and rectify problematic gaps within the total customer experience.

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Cartographie du parcours client

Un client potentiel clique sur votre annonce Facebook. Quelle est la prochaine étape?

La cartographie du parcours client est une approche centrée sur le client en temps réel pour conduire les clients engagés, qui reviennent toujours vers vous tout en fournissant des méthodes qui améliorent leur expérience globale.

La cartographie du parcours client crée des opportunités holistiques, qui se concentrent sur les interactions de vos clients du début à la fin.

Dans chaque élément qu’un client interagit avec votre entreprise, un précédent est établi pour la relation que vous obtiendrez avec ce client à l’avenir.

Grandir

Une fois qu’un client a suivi le processus de découverte de votre produit et au-delà du stade de la recherche, il prendra les mesures nécessaires pour terminer son achat. Vous avez maintenant la possibilité à chaque étape de ce processus de vous engager avec le client et de créer des moments spéciaux, qui solidifient la relation.

À bord

Une fois que le client a terminé la première transaction, c’est le moment idéal pour créer une connexion plus profonde en lui présentant une gamme d’autres produits ou services, dont il pourrait profiter ou bénéficier.

Les profils de données client peuvent fonctionner pour créer les conditions idéales pour que vous et vos clients puissiez vous appuyer sur la relation grâce à une messagerie personnalisée.

S’engager

Votre objectif est de maintenir les relations avec les clients et d’en apprendre davantage sur eux et leurs préférences individuelles.  Les relations à long terme peuvent faciliter le marketing avec une signification plus percutante grâce à diverses mesures :

  • Offres d’anniversaire
  • Annonces de rappel sur les réseaux sociaux
  • Courriels de suivi
  • Courriels de remerciement

Garder

Il est important de comprendre l’expérience client et ce qui les a amenés à magasiner en premier lieu. La récupération de clients dormants ou perdus améliorera la valeur à vie du client et améliorera votre taux de rétention, et donc les ROIs.

Grâce à des approches axées sur les données, les données sur le comportement des clients peuvent faciliter des stratégies complètes de récupération grâce à une gamme de méthodes efficaces qui capturent les moments de connexion.

Notre équipe dynamique d’experts vous offre la perspective complète, dont vous avez besoin pour affiner vos plans opérationnels et corriger les lacunes problématiques dans l’expérience client totale.

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