How To Capture Sales From An Abandoned Cart

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How To Capture Sales From Abandoned Carts

If you are selling online, then you can appreciate the frustration of abandoned carts! These are potential sales just sitting in limbo, but there are proven strategies to coax even the most stubborn or forgetful shoppers into returning to their cart to follow through with a purchase.

With a bit of strategy and some urgent implication, you could potentially recover 10% of otherwise lost revenue. 

Most common reasons for cart abandonment:

  • Unexpected associated costs
  • Can’t see the total costs
  • Concerns about the site’s security
  • Shoppers are just browsing
  • Long checkout process with no guest checkout
  • Strict or no return policy
  • Website errors, crashes or too slow

In many cases, you have the power to solve problems:

  • Allow customers to easily save their cart
  • Enable customers to checkout as a guest
  • Display shipping costs
  • Offer free shipping
  • Add social proofs like: “200 people are already enjoying this product”
  • Show security seals to garner trust in your site
  • Offer multiple payment options
  • Answer questions through live chat

Strategies for recovering abandoned carts

Follow-up emails should be sent within a few hours, up to 24 hours, to notify customers that they have placed an item in their cart without purchasing it, with additional reminder email(s) sent within a 48-hour period. Creating a sense of urgency through the power of an email subject line will help push the customer towards making a decision.

Your email should include non-demanding, short and concise copy, low-friction call-to-action and a quality image of the product. Include customer reviews, alternative products or a discount coupon or any other incentive to entice a follow-through on purchasing.

Learn more about how we can help you set up a strategy for retrieving abandoned cart sales by booking a FREE information session with us.

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Comment générer des ventes à partir de paniers abandonnés

Si vous vendez en ligne, alors vous pouvez apprécier la frustration des paniers abandonnés! Ce sont des ventes potentielles, qui sont assises dans les limbes, mais il existe des stratégies pour inciter même l’acheteur le plus têtu à retourner à son panier pour compléter l’achat.

Avec un peu de stratégie et une implication urgente, vous pourriez potentiellement récupérer 10% des revenus qui seraient autrement perdus.

Most raisons courantes de l’abandon du panier :

  • Coûts connexes imprévus
  • Impossible de voir les coûts totaux
  • Préoccupations concernant la sécurité du site
  • Les acheteurs ne font que naviguer
  • Long processus de paiement sans pouvoir passer à la caisse comme invité
  • Politique de retour stricte ou sans retour
  • Erreurs de site Web, plantages ou trop lents

Dans de nombreux cas, vous avez le pouvoir de résoudre ces problèmes :

  • Permettre aux clients d’enregistrer facilement leur panier
  • Permettre aux clients de passer à la caisse en tant qu’invité
  • Afficher les frais d’expédition
  • Offrez la livraison gratuite
  • Ajoutez des preuves sociales comme: « 200 personnes apprécient déjà ce produit »
  • Afficher les sceaux de sécurité pour gagner la confiance dans votre site
  • Offrez plusieurs options de paiement
  • Répondre aux questions via le chat en direct

Stratégies de récupération des paniers abandonnés

Les courriels de suivi doivent être envoyés dans un délai de 24 heures maximum pour indiquer aux clients qu’ils ont placé un article dans leur panier sans l’acheter. Il est également recommandé d’envoyer des courriels de rappel supplémentaires dans un délai de 48 heures. Créer un sentiment d’urgence grâce au pouvoir du sujet d’un courriel encouragera le client à prendre une décision.

Votre courriel doit inclure une copie courte et concise, un appel à l’action et une image de qualité du produit. Il est bien d’inclure des commentaires de clients, des produits alternatifs ou un coupon de réduction ou toute autre incitation pour encourager la complétion de l’achat.

Pour en savoir plus sur la façon dont nous pouvons vous aider à mettre en place une stratégie pour récupérer les ventes de panier abandonné, réservez une séance d’information GRATUITE avec nous.

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