Regularly posting and sharing content on your business or organization’s social networks is a great marketing tactic.
However, the simple task of regularly posting is not enough to create engagement and generate leads.
Have you ever asked yourself what your social media content should be doing? What are the purposes and goals of your social content?
Plural is key. Yes, plural. There should be more than one purpose and goal behind your social media content.
Let’s take a look at what your content should be doing.
Educate
Providing value to your audience and customer base, you should position yourself as a thought leader in your industry. Educating through social media content adds to your audience’s knowledge.
Examples of content:
- FAQs
- Did you know statements
- Tips and tricks
- Industry news
Entertain
Show your audience how amazing your company or organization is by offering an inside look! Content can be humorous and captivating and keep your audience on its toes.
Examples of content:
- Unique stories
- Behind-the-scenes
Inspire
Inspire your audience by sharing how your people are making a difference. Share positive thoughts that lead to a desire to take action.
Examples of content:
- People-focused stories
- Community involvement
- Motivating your audience
Convert
This is where you encourage and guide your audience in taking that next step, with a call to action.
Examples of content:
- Sign-up forms
- Applications
- Article links
If social media content is a struggle for you and not really your cup of tea, we can help!
The first meeting is FREE. Contact us today to learn more about our Managed Marketing Services and other digital services.
Que devrait accomplir votre contenu de médias sociaux?
Publier et partager régulièrement du contenu sur les réseaux sociaux de votre entreprise ou organisation est une excellente tactique de marketing.
However, the simple task of regularly posting is not enough to create engagement and generate leads.
Have you ever asked yourself what your social media content should be doing? What are the purposes and goals of your social content?
Le pluriel est la clé. Oui, au pluriel. Il devrait y avoir plus d’un but et d’un objectif derrière votre contenu de médias sociaux.
Jetons un coup d’œil à ce que votre contenu devrait faire.
Éduquer
En offrant de la valeur à votre audience et à votre clientèle, vous vous positionnez comme un leader d’opinion dans votre secteur.
L’éducation par le biais de contenu de médias sociaux permet d’ajouter des connaissances pour votre clientèle et votre audience.
Exemples de contenu :
- Foire aux questions
- Saviez-vous que?
- Trucs et astuces
- Nouvelles de l’industrie
Divertir
Montrez à votre audience à quel point votre entreprise ou organisation est unique en offrant un regard intérieur! Le contenu peut être humoristique et captivant et garder votre audience à l’affût.
Exemples de contenu :
- Histoires uniques
- Dans les coulisses
Inspirer
Inspirez votre audience en montrant comment vos employés font une différence. Partagez des pensées positives qui mènent à un désir d’agir.
Exemples de contenu :
- Histoires axées sur les gens
- Participation de la collectivité
- Motiver votre audience
Convertir
C’est là que vous encouragez et guidez votre audience à passer à l’étape suivante avec un appel à l’action.
Exemples de contenu :
- Formulaires d’abonnement
- Applications
- Liens vers les articles
Si le contenu des médias sociaux est un défi pour vous et pas vraiment votre tasse de thé, nous pouvons vous aider!
La première rencontre est GRATUITE. Contactez-nous dès aujourd’hui pour en savoir plus sur nos services de marketing gérés et d’autres services numériques.